Skrevet af: Tine Horsum, 17. september 2014 kl. 21.35
Vi har et bed ud til vejen, som efterhånden er ret fhv. Pt er der godt nok nogen vintergækker (dobbelte), nogen kejserkroner- og nogen sct. Hans-urter (tvives overvættes).
Det er et nu efterhånden ret forhenværende højbed, det VAR afgrænset af sten, som af forskellige grunde måtte fjernes. (Anlægsarbejder).
Men hvad gør man så?!
Jeg han ikke lægge sten, hvor postkassen nu står, men nok i resten, men så skal bedet være polygont. (Og min fysik er absolut ikke til jord og beton mere har arbejdet indenfor faget). Det kan lade sig gøre, men jeg er i tvivl om det.
Her burde der være en tegning/billeder.
De må komme i morgen.
Om ikke andet skal jeg til at grave bedet op og flytte løgene, men jeg har desværre problemer med mine håndled. (Igen igen)
Mvh
Tine

Skrevet af: Tine Horsum, 17. september 2014 kl. 21.40
Hov, det glemte jeg: Bedet er stik syd, og i bedste fald- udover foråret- egnet til tørketålende planter.
Sankt Hansurt fx, men resten af året?!
Mvh
Tine
Skrevet af: Jette Møller, 18. september 2014 kl. 7.26
Hej Tine
Jeg har anlagt et bed på en temmelig tør og vindomsust plads, og det har jeg store forventninger til. En palmelilje , yucca filamentosa, står og troner over sine undersåtter i form af forskellige husløg, under dem er der i foråret en masse vintergækker, franske anemoner og perlehyacinter. Bedet blev først anlagt i år, men viser gode tendenser
jette
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Forslag til bed?