Forum

Floks/phlox

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ghita E, 21. september 2014 kl. 10.29

Hej,

er det for sent at lave stiklinger af floks, hvis jeg holder dem indenfor indtil de nuværende planter begynder at skyde igen? Og kan jeg bruge de stængler der har været blomst på i år til at formere?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 21. september 2014 kl. 17.59

Hej Ghita
Det er ikke nemt at få noget til at slå rod på denne årstid, så det er nok spild af tid.
Det er bedst så tidligt på året som muligt at bruge ganske unge skud uden blomster.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. september 2014 kl. 15.10

Hej
Jeg er så heldig at have en jordsammensætning som gør at mine Phlox sår sig selv ganske villigt. Kan du ikke prøve at tage nogle frø og så dem nu? Det lader til at de hos mig kan overvintre.
Ingeborg

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 22. september 2014 kl. 16.23

Ingeborg, det vil jeg prøve. Skal de såede flox holdes inde i små Potter vinteren over mon? Venlig hilsen K.langgaard

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. september 2014 kl. 20.26

Hej K. Langgaard
Jeg har ikke gjort noget særligt, frøene har sået sig selv og kommer op der, hvor de er faldet ned.
Ingen speciel "vintercare"
Ingeborg

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 23. september 2014 kl. 22.09

Hej Ingeborg

Hvad er det for en jordsammensætning? Jeg har floks, men de står i bede, hvor der er plantet tæt, så jeg ikke set nogen småfloks endnu. Jeg har lerjord, som jo skulle passe floks godt, i hvert fald høstfloks.
Jeg glæder mig til at tjekke flere bede for foråret. Måske jeg er heldig.

Mvh. Marie Louise

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 2. september 2019 kl. 16.10

Hej igen efter 5 år.... hvordan gik det med jeres høstfloks? Fik i indsamlede frø til at spire? Jeg har renoveret et bed og knne tænke mig at så i stedet for flytte nogle.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Floks/phlox«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Floks/phlox

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider