Skrevet af: Bente Fabricius, 24. september 2014 kl. 9.45
Er der nogen der ved, har erfaring med vinteropbevaring af planter med HQL pærer? Hvor mange W, antal lystimer.....
Jeg skal opbevare nogle forskellige store planter, og et par små kejsertræer, jeg har anskaffet mig for en måneds tid siden, og ikke har erfaring med. Eller der andre lys alternativer - de er jo ret dyre, men jeg vil da gerne, at det lykkedes.
Skrevet af: Svend Høst, 24. september 2014 kl. 14.30
Det er da ikke nødvendigt at give planter kunstlys i den mørke tid , de fleste planter er gået i vinterdvale , og kejsertræet er løvfældene og har tabt alle bladene , og det overvinter bedst ude.
Skrevet af: Bente Fabricius, 29. september 2014 kl. 12.43
Tak for svar
Jeg har ladet mig fortælle, at sælger bruger akvarielys til vinteropbevaring. De 2 træer er jo ikke ret store, blev fortalt man skal frostsikre rod og stamme de første 4 år, så jeg er bange for, de går til. Vil det evt. være en god ide`, måske at vinteropbevare i drivhus, og frostsikre potten? Jeg ved godt, de er løvfældende, så jeg kunne måske grave dem ned i haven, hvor der er læ?
Skrevet af: Svend Høst, 29. september 2014 kl. 14.30
Jeg ville plante de 2 kejsertræer på et godt blivested og så dække dem godt til hvis det skulle blive finbulvinter.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vinteropbevaring