Forum

Pinjetræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgit Brandt, 2. november 2014 kl. 14.00

Jeg smed en håndfuld Pinjetræ i en urtepotte i august måned. Nu har jeg 5 små pinjetræer. Hvad skal jeg gøre for at holde dem i live?

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 2. november 2014 kl. 18.22

Jeg ville give dem hver sin potte og holde dem lyst og køligt :) Har du købt nødderne specielt til at så?

Jeg fik kun en enkelt plante ud af mine for tre år siden, og de bliver overvintret ved omkring 4-5 grader, men det ved jeg ikke, om de små kan tåle.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 2. november 2014 kl. 18.43

Hej Birgit lad de små planter stå i samme potte til foråret, da væksten snart vil stoppe. Hvis du planter dem om nu, vil de ikke kunne optage vand, og derfor tørre væk, og én potte er lettere at holde styr på gennem vinteren. Hilsen Henry G.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgit Brandt, 3. november 2014 kl. 23.24

Tak for svarene. Jeg tog en pinjekogle med hjem fra Rom i juni måned. Da frøene begyndte at falde ud, samlede jeg dem sammen og smed dem i urtepotten med jord. Havde overhovedet ikke regnet med noget resultat og blev derfor meget overrasket, da jeg så de små træer, som jo allerede er ret store.
Jeg lader dem stå i potten vinteren over.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Vinther, 30. august 2019 kl. 8.14

Hej Birgit.
Til trods for at dit opslag er nogle år gammel, må jeg lige hører hvordan det går med dine pinjetræer?
Jeg har selv 8 små træer i 2 krukker, som skal plantes om snarest. Kan træerne klare vores nordiske vintre, eller skal de stadig så køligt og frostfrit ?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 30. august 2019 kl. 21.09

De bør nok stå direkte i jorden.

Nyt svar til emnet »Pinjetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Pinjetræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider