Skrevet af: Henry Gregersen, 4. november 2014 kl. 9.54
Jeg har fået 2 små japanske ahorn, som nu har tabt bladene, kan man have dem i en uopvarmet garage i vinter? de behøver vel ikke lys når bladene er væk.
Mvh. Henry
Skrevet af: Lone Brems, 4. november 2014 kl. 10.30
Hej Henry Gregersen
Hvorfor er det, at du gerne vil have planterne indendørs ?
De kan sagtens tåle vinteren - bare de står lidt i læ og jorden omkring rødderne er veldrænet og porøs.....
Japansk ahorn er noget modstandsdygtig mod svampesygdomme - men det kan jo være lidt vanskeligt at styre luftfugtighed og luftskifte i en garage - så måske vil den vinterplacering stresse planten og dermed give svampeudvikling uønsket gode vilkår.
Og selv i vinter-hviletilstanden betyder lysmængden noget for knopudviklingen, som er igang længe inden der viser sig svulmende knopper. Så ihvertfald fra februar skal der lys til, selv om bladene slet ikke er foldet ud på det tidspunkt.
Du kan finde en mere detaljeret dyrkningsvejledning her: www.landlyst-planteskole.dk
Jeg håber at du får held med overvintringen af dine to små mini-træer!
Venlig hilsen fra
Lone
Skrevet af: Henry Gregersen, 4. november 2014 kl. 19.00
Mange tak for dit råd.
Jeg synes bare at de er så små (5-10 cm) og tænkte at det var bedst hvis de stod helt beskyttet når vinteren kommer.
Mvh. Henry
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Japansk ahorn!