Skrevet af: Johnny Jorsal, 17. november 2014 kl. 9.14
Jeg skal have sået nogle Iris og Hosta samt pæoner og tænkte om man kunne bredså dem i flamingokasser (frugtkasser med hul i bunden) også bare lade dem stå ude vinteren over, med henblik på at prikle dem ud i potter i foråret.

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 17. november 2014 kl. 12.06
Det er sådan, jeg plejer at så stauder. Med rimeligt held. Så det tror jeg godt, du kan.
Skrevet af: Johnny Jorsal, 17. november 2014 kl. 12.22
Super tak, det prøver jeg.

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 18. november 2014 kl. 21.53
Men husk endelig at dække dem med et net eller lign. Det er sk . . . ærgeligt når de er lige ved at starte spiringen til foråret, så at solsortene eller fasanerne lige endevender kasserne.
Jeg har oplevet det, og lige den dag var fjerkræet ikke i kridthuset !
Skrevet af: Johnny Jorsal, 19. november 2014 kl. 7.41
Jeg skal lige hører, graver I jeres kasser ned eller står de bare på overfladen ?

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 19. november 2014 kl. 11.20
Jeg lader dem bare stå et sted, hvor de ikke får for meget sol. De bliver jo hurtigere udtørret, når der kun er et lag jord i bunden af kassen. Og jeg dækker dem med fiberdug - det beskytter både mod solsorte og ukrudtsfrø. Men der skal selvfølgelig kunne komme regnvand ned i kasserne... :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Bredså i flamingo kasser