Skrevet af: Mette Lund, 1. februar 2015 kl. 16.47
Jeg har flere gange haft peberfrugtplanter i drivhuset, men gang på gang er jeg blevet skuffet, fordi grene med ellers lovende peberfrugter knækker pga. vægten. Jeg har forsøgt at blive planten op, men det er svært, da grenene er så sprøde. Har I nogen gode ideer til en smart måde at binde planten op. Konventionelt dyrkede peberfrugter skulle være fyldt af sprøjtemidler og de økologiske er ret pebrede (!!!!!!) i prisen, så det ville være rart at kunne dyrke sine egne.
Skrevet af: Anders Frederiksen, 1. februar 2015 kl. 17.46
Jeg har et rør på langs over planterne, og så er jeg begyndt at bruge elastikker, dvs dem man kan købe med en krog i hver ende, køb en bøtte med et udvalg, og brug så en passende længde, krogen passer fint ved en forgrening.
Så er det let at genbruge, samt skifte opbinding.
Hilsen Anders
Skrevet af: Mette Lund, 1. februar 2015 kl. 19.14
Tak Anders. Men jeg har lidt svært ved at se det for mig. Hvad sidder røret fast på og hvad er det for nogle elastikker med kroge på- er det noget man køber på en planteskole eller i Silvan?
Skrevet af: Freya Grossmann, 1. februar 2015 kl. 20.59
Har aldrig selv dyrket peberfrugt, men til tomater bruger jeg tomatspiraler. Måske kan de bruges? De kan også bruges til hestebønner og flere andre planter.
I Danmark er de virkelig dyre - 3 stk 180kr, mens de i Tyskland (webshops) kan fås for et par euro pr. Stk. Søg på nettet på "tomatenspiralen".
Jeg bestilte vist 30 stk - for man skal ikke gå ned på godt udstyr!!
Skrevet af: Anja Egeriis, 2. februar 2015 kl. 0.07
Jeg bruger bare plantepinde og binder frugterne til dem :)
Skrevet af: Svend Høst, 2. februar 2015 kl. 10.13
Jeg bruger gamle cykelslanger (fås hos den lokale cykelsmed) skåret på langs i strimler og en lille hæftemaskine , det er meget skånsomt mod planterne.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Peberfrugt