Skrevet af: Tine Horsum, 9. marts 2015 kl. 23.36
Hvis de klippes af nu, kan de så plantes?
Mvh
Tine
Skrevet af: James F., 10. marts 2015 kl. 8.10
Jeg synes, at poppel og pil er noget af det nemmeste at få til at slå rødder! Men plant dem nu LANGT fra fliser og belægningssten.
Rødderne er rigtig glade for at ligge helt oppe i jordskorpen,- og de skyder af og til voldsomt fra rødderne.
Jeg synes, at man skal bo langt ude på landet, før poppel er et oplagt valg, - ud over hvis træerne skal gro rasende hurtigt...! ;)
Mvh JR.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 10. marts 2015 kl. 8.17
ja du kan roligt klippe og stikke nu
Skrevet af: Tine Horsum, 10. marts 2015 kl. 20.52
Tak for svar!
Denne sort af "poppolus nigra"- sort poppel, laver ikke rodskud. Og da de skal stå mod vest, i havvind- vil de ikke få chancen.
Derimod: Hjortetaksbusk- den laver rigtig mange rodskud- og metervis længere fra planten. Så deet!
Den er noget hø, der skal skal graves op- NU. Mens rødderne er sprøde.
Mvh
Tine
Skrevet af: Palle F., 15. marts 2015 kl. 20.47
I sin tid plantede jeg et større læhegn af poppel. Det foregik med ca 2 meter lange grene, der blev stukket så langt ned i jorden jeg kunne. De blev alle til kæmpe store træer. Stukket i foråret og med samtlige sidegrene på. Så vidt jeg husker brugte jeg en jerndims til at lave et hul med før stikningen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Poppelstiklinger?