Forum

Tørre pelargonier ud af vinterhi

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. marts 2015 kl. 22.51

Jeg har i år for første gang prøvet at overvintre pelargonier (Dronning Ingrid) tørt, pakket ind i avispapir og hængende med rødderne opad. De er ca. 30 cm lange. Nogle har grønne bladskud, andre ser ret så triste ud - i hvert fald det jeg kan se titte frem af avispapiret. De har hængt mørkt og frostfrit i en niche i garagen.
Nu er det spændene, hvor langt jeg yderligere skal klippe dem ned når jeg potter dem igen. Jeg går ud fra at de skal skyde nedefra. Den udvikling vil nok tage 3-4 uger og så længe kan jeg godt finde et velegnet lyst og varmt sted til dem.
Er det ok?
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 12. marts 2015 kl. 19.45

Hej Ingeborg sæt dine pelargonier (uden indpakning) i en spand vand, og lad dem trække en dags tid, eller nat, derefter sætter du dem i de blivende potter/skåle, og vand dem,når det er gjort er det tiden til at beskære planterne, skær tørre stilke ned til de er helt grønne indeni, resten klippes ned til en højde på ca. 10 cm, derved kan man bestemme om planten skal være åben eller mere kompakt. Vandes efter behov og stilles i stuetemperatur og meget lyst. Hilsen Henry G.

Nyt svar til emnet »Tørre pelargonier ud af vinterhi«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Tørre pelargonier ud af vinterhi

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider