Forum

Studenternelliker!

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 20. marts 2015 kl. 9.19

Kommer der blomster på studenternelliker senere på året hvis man klipper dem lidt ned nu ?
På forhånd tak for svar.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 20. marts 2015 kl. 16.30

Hej Henry hvorfor vil du klippe dine studenternelliker lidt ned nu? Hvis du klipper "hovedstammen" væk, vil den senere blomst blive mindre. Hilsen Henry G.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. marts 2015 kl. 22.02

Det danske sprog kan være en svær een at forstå:-). Jeg forstår spørgsmålet sådan at Henry gerne vil have studenternellikerne til at blomstre nogle uger senere end normalt - måske til en bestemt lejlighed?
Jeg har med held gjort det med mine roser et år, fordi jeg skulle bruge mange røde roser til et bryllup. Jeg ved at mine Nina Poulsen roser blomstrer midt- sidst i juni - og efter nedklipning igen ca. 8 uger senere. Så jeg klippede ned 8 uger før jeg skulle bruge roserne. Det var lidt synd, fordi de stod i fuldt flor og kunne have stået 3-4 uger længere.
Ingeborg

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. marts 2015 kl. 22.03

Og til Henrys spørgsmål - ja, klip tilbage hvis du vil have en senere blomstring.
Ingeborg

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry Gregersen, 21. marts 2015 kl. 7.11

Det er nu bare fordi at de er blevet voldsomt store og fylder meget, det er sikkert kommunens kompostjord der er for kraftig. Var bange for at de ikke ville blomstre hvis jeg klippede dem tilbage.

Nyt svar til emnet »Studenternelliker!«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Studenternelliker!

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider