Forum

Frugttræer ved sø?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sanne Gad, 29. marts 2015 kl. 17.25

Vores ejendom rummer en lille sø (ca 100 m2) omkranset af store træer. Vi har fældet nogle asketræer gr sygdom, og vil gerne plante frugttræer i stedet. Vandspejlet vil altid være min 50 cm under plantehøjde. Vil det være ok for frugttræer som æble, pære, blomme og kirsebær? Og er det for sent at plante - ska man vente til efterår. ??
Mange spørgsmål - vil blive meget glad for gode råd.
Kh Sanne

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 29. marts 2015 kl. 18.05

Der er intet i vejen for at plante frugttræer ved din sø. Jeg har selv en sø i pometet, hvor der står frugttræer rundt om.
Du kan sagtens frugttræer her i starten af april. Det er min erfaring at træer på vildstamme klarer sig bedst under de givne forhold.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sanne Gad, 29. marts 2015 kl. 18.21

Hej Villy.
Tusind tak for hurtigt svar. Må så straks indrømme, at jeg er ganske ny i forhold til viden om podning. Ka man i planteskolen få træer der er podet på vildskud - eller ska man selv i gang?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 29. marts 2015 kl. 21.28

Det er ikke ret mange planteskoler, der forhandler træer på vildstamme, men du må spørge. Vi laver f.eks. flere tusind på vildstamme (frøstammer) hvert år og sælger direkte til private. Du kan søge i forhandlerguiden under planteskoler eller klikke på mit navn ovenover.

Nyt svar til emnet »Frugttræer ved sø?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Frugttræer ved sø?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider