Forum

Fyrrekogler og dito nåle

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 11. april 2015 kl. 11.54

Jeg har nyligt fjernet en masse brombær så det er meget tydeligt at fyrretræet har smidt en masse kogler.

Jeg er dog bare ikke sikker på, at jeg orker mere end, at flisegangen skal ryddes (og tagrenden). Træet lever selv på lånt tid, da det har det med at knække grene af/de dør. Selvom det er et fint højt træ! Jeg har nu ikke lige mod på at klatre 10-15 meter op og fjerne visne(eller den gren, der knak i "Bodil" som pt ligger fast).

Hvis jeg nu orker at fjerne kogler, hvad gør man så med dem? Ja, de er fine til bål- men ellers?! De er ret glatte, derfor vil jeg gerne have dem væk, og ellers bliver de bare slæbt med ind med fodtøjet.

Det drejer sig om en Østrigsk Bjergfyr, der desværre står vestvendt i havvind. Ikke lige, hvor jeg ville have sat den slags, men min have er stadig resterne af en 70-er have (dengang nåletræer og stedsegrønt var hot).

Mvh
Tine

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. april 2015 kl. 18.55

Hej Tine
Jeg samler gerne kogler i sønnens sommerhusområde. Dem bruger jeg til at tænde op i pejsen med. Jeg smelter mine gamle lysestumper, dypper koglerne et par gange - og så er de fine til at tænde op med. Om det er særligt økologisk, ved jeg ikke, men det funker- i mere end een forstand :-)
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Fyrrekogler og dito nåle«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Fyrrekogler og dito nåle

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider