Skrevet af: Tine Horsum, 20. april 2015 kl. 19.22
eller ikke!
Jeg har af forskellige grunde måtte flytte nogen af mine hippeastrum udendørs, og selvfølgelig er det lige *dem*, der står med blomsterknopper, det drejer sig om tre i en stor lerpotte (1 rød, 1 hvid (den hvide bliver stor)- og en anden rød i en anden potte. Den tredje (i den førstnævnte potte- nu skal det jo ikke være NEMT- vel? :-D ) står nu kun med blade. Og den fremte i den tredje potte (den er nok for ung)- er lidt hældøret.
Men altså vi har haft håndværkere (og de kommer desværre igen), så planterne har stået opad min østmur, hvor der er sol, meget af dagen. De stod før i et vestvinue (utæt) med det gamle fyr (ikke meget varme).
Så jeg *håber* de overlever, nu der ikke er udsigt til nattefrost. (Hvis der er må de jo evakueres!). De andre inde er bare meget lange blade/vækst- selvom en anden sort rød blomstrede i marts. Jeg har læst mig til, at de så har fået for meget vand?! Måske!
Men med 2 røde og 1 hvid, håber jeg naturen går sin gang, jeg vil vildt gerne prøve at frøformere dem, men de har aldrig lavet andet end- ufertile frø. Med hånd bestøvning (dvs med pensel/vatpinde whatever). Ude er der nu rigeligt af de 6 benede.
Om om, det er for koldt? Det finder jeg ud af. Jeg har overvejet at flytte dem over mod sydgavlen, men der har genboernes høns, deres (ubeskriveligt udtryk) sandbad.
Mvh
Tine
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hippeastrum- og går den så går den-