Skrevet af: Anonym bruger, 1. maj 2015 kl. 19.19
Kan man fremskynde blomstringen af frilands Scilla? I dag viser de lige knop/blomst. Jeg skal bruge en masse af dem til bordpynt den 9. Maj, altså om godt en uge. Det ville passe godt sammen med blomster af spidsløn, men deres blomstring er sikkert ovre om en uge. Forslag til andre lime farvede blomster eller løv modtages med tak.
Ingeborg
Skrevet af: Jette Møller, 2. maj 2015 kl. 19.04
Hej Ingeborg
Jeg har skrevet til dig privat
jette
Skrevet af: Anonym bruger, 3. maj 2015 kl. 18.48
@Jette Møller. Tusind tak for det generøse tilbud. Desværre er der lidt langt at køre fra os til Horsens. Jeg ville benytte blomster fra haven i stedet for at bruge penge på at købe. Sidste konfirmation i 2009, var Scilla'erne allerede i fuld blomst. Men de er vokset meget de sidste par dage, så måske lykkes det alligevel til på lørdag.
Som det ses på billedet, var de meget mørke tulipaner også brugbare til store buketter på det tidspunkt. De skulle bruges udendørs op mod et rødmalet sommerhus. Bare perfekt.
Ingeborg

Skrevet af: Anonym bruger, 11. maj 2015 kl. 22.32
Hej -
Jeg må desværre sige at det ikke lykkedes at få de store scilla i blomst til den 10. maj. Dog kunne jeg plukke en del i et stykke have, som ellers er "skov". Her er blomsterne ikke så store, men hovedsagen var at de var blå til min borddækning, hvor det hele helst skulle passe lidt sammen. Det endte med at jeg var ude at botanisere i nabolaget, hvor jeg vidste at der på en kommunal grund voksede hundreder af gule døvnælder (Guldnælde ?). Så jeg fik de gratis blomster jeg gerne ville bruge: gule nælder, scilla og kirsebærgrene. Nælderne havde også en masse limefarvede blomsterløse skud. Det blev helt fint alligevel!
Ingeborg

Skrevet af: Anonym bruger, 11. maj 2015 kl. 22.35
Med købeblomster ville jeg nemt være kommet af med 500 kr. til 3 store dekorationer, 2 vaser og 13 borddekorationer. Jeg brugte portionsglas til borddekorationerne. De spidser til forneden og kan fint holde en lille kompakt buket blomster
Ingeborg

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Drivning af Scilla?