Skrevet af: Henry Gregersen, 3. maj 2015 kl. 15.19
Mine fine kartofler som jeg har været så stolt af, har fået frost i nat, jeg var oppe kl. 05 for at se til dem, jeg syntes ikke det så ud til at der kom frost, de står i spande, der er vel intet at gøre end at håbe det bedste ?
Skrevet af: Anne Demant, 3. maj 2015 kl. 15.39
Normalt vil de skyde igen, du må håbe det bedste ja, men kasser dem ikke, de vil ,- hvis de skyder, ganske vist være en del forsinkede, men dog hurtigere end hvis du lagde nye.
husk altid at dække dem over om natten, fra 5 ° og nedad :-)
Skrevet af: Henry Gregersen, 3. maj 2015 kl. 15.49
De har en top på ca 50 cm så jeg tror da også helt sikkert de kommer over det, men man kan tydeligt se de har fået frost
Skrevet af: Anne Demant, 3. maj 2015 kl. 16.26
ork, det skal nok gå så :-)
Skrevet af: Henry Gregersen, 3. maj 2015 kl. 16.30
Tak for svaret

Skrevet af: Lars Holt, 3. maj 2015 kl. 16.34
Det er lidt sent at komme med gode råd nu, men når de står i spande, bør de sættes frostfrit om natten, og så ud igen ved daggry.
Kan de ikke flyttes, må der et eller to lag fiberdug over.
Skrevet af: Henry Gregersen, 3. maj 2015 kl. 16.38
Ja jeg ved det godt, har flyttet dem ud og ind mange gange, men syntes ikke det så ud til frost i nat kl 5
Skrevet af: Anja Egeriis, 3. maj 2015 kl. 20.03
Det kan anbefales at se på vejrudsigten :) Ind i mellem holder den!
Jeg synes heller ikke, at det virkede koldt omkring midnat, men nu havde DMI jo truet med frost, så mine tre spande fik dyne på... Og der var meget hvidt i haven kl. 6 i morges :)
Skrevet af: Tilde P., 3. maj 2015 kl. 20.19
I klart vejr er det koldest lige omkring solopgang og timen efter.
Skrevet af: Henry Gregersen, 3. maj 2015 kl. 20.23
Jeg har altså 12 spande, jeg har været så stolt af dem, tror nu nok der er kartofler, der er begyndende blomster i et par stykker af dem, det sker aldrig mere.
Skrevet af: Henry Gregersen, 3. maj 2015 kl. 20.25
Jeg var derude kl 5 dovenskaben sejrede.

Skrevet af: Lars Holt, 3. maj 2015 kl. 20.35
DMI kan give et varsel. Men det er den aktuelle temperatur ved de udsatte planter, der er det afgørende.
Temperaturen er lavere ved jorden, end i 2 meters højde.
Skrevet af: Henry Gregersen, 3. maj 2015 kl. 20.44
Du er en klog mand Lars Holt, jeg stod derude i morges, drivhuset var 1 meter væk, jeg syntes ikke det lignede frost, DOVENSKAB
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kartofler!