Forum

Såning af bønner

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 11. maj 2015 kl. 17.42

Kan man så bønner nu, eller er jorden for kold? Er det at foretrække at forspire på dette tidspunkt?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 11. maj 2015 kl. 21.12

Jeg har netop sået bønner i potter og sat dem i drivhus. For mig har der været for mange tab ved at så direkte på friland. Jeg gør det ikke mere. Tidligere har jeg dog med god succes sået direkte i jorden, men i dybe render, ca 20 cm som jeg så lagde plastik over. Jeg havde sådan nogle klare bølgeplast plader. Pladerne fjernede jeg så i starten af juni, når det var godt lunt. Synes det er nemmere at forspire i potter.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 11. maj 2015 kl. 21.38

Den gamle regel sagde, at bønner skulle sås (på friland) 20. maj. Men gennemsnitstemperaturen er steget med 1,1 grader de seneste 30 år. Så de må kunne sås nu - der er ikke udsigt til nattefrost de næste 14 dage.
Vi har dog selv kun sået bønner i potter indtil videre. Men hvem ved, hvad vi gør i morgen? Vi gør det ikke selv endnu!

Nyt svar til emnet »Såning af bønner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Såning af bønner

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider