Forum

Mine såede planter står i stampe

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. maj 2015 kl. 17.02

Jeg har sået Tagetes, Petunia og Riddersporer i papirpotter og de står i vindueskarmen. De får tilpas med vand, men i år oplever jeg at de står i stampe. Efter kimbladene er der ikke sket noget de sidste 14 dage. Det har jeg ikke oplevet tidligere.
Er min jord forkert? (blandet havejord med så og priklejord)
Er der for koldt? ( ca. 18 grader døgnet rundt + solskinstimer med større varme). De står i et sydvendt vindue, hvor jeg trækker persiennerne ned når solen er højest på himlen.
Enten vil jeg så om i blandet sand/priklejord eller prøve at prikle over i sand/priklejord.
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 13. maj 2015 kl. 17.38

Det lyder mystisk. Jeg har sået af flere omgange. De første såede jeg 9. Marts i så- og priklejord. De er plantet om i pottemuld og nogle står med store knopper. Næste hold såede jeg i pottemuld. De gror også pænt. Alle står i et uopvarmet drivhus. De første voksede op indendørs, de næste kender kun mit drivhus.
Dette er sandsynligvis slet ikke nogen hjælp, desværre.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 13. maj 2015 kl. 17.39

Jeg glemte at skrive, at det gælder tagetes og asters. Asters begyndte deres liv indendørs samme tid som første hold tagetes.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 14. maj 2015 kl. 7.26

jeg tror du skal prikle - noget tyder på at der er et problem med det de står i

Nyt svar til emnet »Mine såede planter står i stampe«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Mine såede planter står i stampe

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider