Forum

Erfaringer med kartoffeltomatplanten?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kathrine Schmeichel, 5. juni 2015 kl. 13.10

Jeg skal for Bolius.dk (Boligejernes Videncenter) skrive om den manuelt podede kartoffeltomatplante, TomTato, som plantefirmaet Thompson & Morgan lancerede i England i september 2013. (se evt. www.thompson-morgan.com/vegetables/vegetable-plants/all-vegetable-plants/tomtato/t47176TM)

Da jeg ikke rigtig på nettet kan finde nogle danske erfaringer/beskrivelser med hensyn til denne kartoffeltomatplante, vil jeg høre, om der er nogen her, som har erfaringer med den?

Bl.a. vil jeg gerne vide:

1. Hvordan var planten at passe? (krævede den fx noget ekstra, var der skadedyr etc.)
2. Hvad var udbyttet? (firmaet siger selv, at hver plante giver 500 tomater og 2 kg kartofler)
3. Hvordan var kvaliteten? (firmaet siger selv, at både tomater og kartofler er af høj kvalitet – bl.a. at tomaterne er søde i smagen, og at kartoflerne kan bruges til mange forskellige formål)
4. Hvor købte du planten?
5. Vil du fortsætte med at dyrke kartoffeltomatplanten? (hvorfor/hvorfor ikke?)
6. Kan du angive eventuelle fordele/ulemper ved planten?
7. Kan du evt. give gode råd med hensyn til at dyrke kartoffeltomatplanten? (fx hvor skal den plantes, hvordan skal den dyrkes, hvordan bekæmpe skade dyr etc.)

Til orientering vil min artikel ikke indeholde citater, og ingen vil ikke blive nævnt med navns nævnelse.

Jeg har bare brug for at få oplysninger om danske erfaringer med planten, så jeg ikke kun citerer Thompson & Morgan’s egen lovprisning af sit eget produkt.

På forhånd mange tak for jeres tilbagemeldinger.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 5. juni 2015 kl. 20.26

Hvis du er på Facebook, så prøv gruppen, der hedder Havebrug og Selvforsyning. Der er i hvert fald en derinde, der prøvede den sidste år :)

Jeg kender nogen, der har købt noget tilsvarende, der kaldes Potatom i år, men det er vist kun en uges tid siden...

Nyt svar til emnet »Erfaringer med kartoffeltomatplanten?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Erfaringer med kartoffeltomatplanten?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider