Forum

Hjælp! Beskæring af ferskentræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine L.C., 25. juni 2015 kl. 15.30

Hej.

Jeg har et ferskentræ i min have der ikke ser ud som om det har været plejet og beskåret. Det er langt og tjavset og gror snart ind over taget. Bladene ser også lidt syge ud, men der er frugter på træet. Hvad skal/kan jeg gøre for at få det tættere og få mere liv i det igen? Kan det beskæres på en bestemt måde og i så fald - hvordan? Håber nogen kan hjælpe :-)

Vh Tine - ny i haven!

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine L.C., 25. juni 2015 kl. 15.31

Billede af bladene

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 25. juni 2015 kl. 15.50

Hej Tine

Træet er inficeret med ferskenblæresyge. Det er vist nærmest uundgåeligt under åben himmel medmindre du planter en af de helt nye resistente sorter.

Du kan godt beskære træet, men sygdommen vil højest sandsynligt være et tilbagevendende fænomen.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine L.C., 25. juni 2015 kl. 20.49

Ej, øv. Det lyder som om der ikke er så meget at gøre for at redde træet?

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 25. juni 2015 kl. 21.21

Du kan beskære det (det ser lidt stort ud!), og sætte et halvtag over. Ferskenblæresyge skyldes "for meget" vand på planten. Ferskenblæresyge optræder ikke i drivhus.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 25. juni 2015 kl. 21.56

Det skal beskæres kraftigt, og så kæmper træet en brav kamp mod alle de bunddække planter omkring roden. Fjern det hele og træet vil få det bedre.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 25. juni 2015 kl. 22.47

Udover bunddækket er der fliser et stort stykke uden om træet. Kan det være svækket af vandmangel i jorden, samtidig med det lider under regnvandet fra oven?

Nyt svar til emnet »Hjælp! Beskæring af ferskentræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hjælp! Beskæring af ferskentræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider