Forum

Kartofler

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Benedicte Rasmussen, 3. juli 2015 kl. 20.35

Jeg har eksperimenteret med mine tidligste kartofler. Jeg havde en trækasse til overs efter at tilbehør til plantesæk forsvandt. I denne trækasse satte jeg indvendigt gennemsigtig plastikpose på men med direkte kontakt til god muldjord i bund. Herefter puttede jeg al den tang der kunne være heri -og det var meget. 😉😜 efterfølgende lagde jeg omkring 12 læggekartofler i af den tidlige slags. Jeg har ind i mellem vandet. Kanon, - der er masser af grønne blade. Og har nu taget de første kartofler der er delikatesse😍 mit problem er bare, at når jeg tager de nye kartofler bliver jeg helt enormt angrebet af myrer. De bider og det svider.
Er der nogen der kan gi råd om hvordan jeg undgår myrer til næste år. For jeg vil helt sikkert fortsætte denne dyrkning. Ingen jord på de nye kartofler og de behøver ikke at blive skrabet????
Vh benedikte

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 3. juli 2015 kl. 23.28

myrer hader vand måske du kan slippe af med dem ved at vande lige inde høst.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 4. juli 2015 kl. 8.49

Jeg havde en myretue i min mistbænk.
Jeg gravede den op til hønsefoder, og dækkede med en sort bøtte. Ugen efter kunne jeg igen høste myretuen.Måske høstede jeg tre gange.
Men nu er den desværre væk - måske efter det kraftige regnskyl, måske har de opdaget mine hensigter.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 4. juli 2015 kl. 9.10

Du har fået taget dronningen med til hønsefoder. Så er det slut med den tue. ;-).

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 5. juli 2015 kl. 13.33

Ja, man må jo lære ikke at være så grådig, og kun høste, hvad der er bæredygtigt.
Jeg prøver igen, når jeg har fundet en egnet myretue.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tilde P., 5. juli 2015 kl. 13.49

Viste du, at herregårdsskytteeleverne tidligere samlede "myreæg" til deres opdræt af fasankyllinger.
Det var før, der var noget, der hed færdigfoder. Ikke noget rart arbejde :-).

Nyt svar til emnet »Kartofler«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kartofler

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider