Forum

Hokkaido squash

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 19. august 2015 kl. 10.48

hej
lige for at få styret min nysgerrighed.
Jeg har et par hokkaido squash planter og de stortrives (de dækker 10 x 15 m)
Det der undre mig er at planterne i starten satte en lille rund kugle der så udviklede sig til en squash, men i den sidste måned er der kommet i hundredevis af blomster men ingen ansats til squash. Blomsterne er ret kønne men hvorfor kommer der ingen squash. - er det sådan det er eller gør jeg noget forkert.

smil fra Jes

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 19. august 2015 kl. 15.34

Jeg vil tro det er hanblomster. Jeg ved dog ikke om der er nogen speciel grund til at den kun sætter hanblomster nu. Så vidt jeg husker satte mine sidste år begge slags hele vejen igennem.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 20. august 2015 kl. 7.11

Synes at kunne huske at jeg her på forum har læst at mange hanblomster er tegn på 'stress'. Mangel på vand, næringstoffer, varme el.lign. - mit gæt.

Havde samme problem i starten af sommeren. Et væld af hanblomster. Efter varmen er kommet og planterne er vokset godt til kommer hunblomsterne og der er afsat rigtig mange frugter nu.

Vi får en billig vinter - kan leve af græskarsuppe. Min mand mener han vil blive meget tynd så :)

Jeg er i tvivl om jeg ved at korte rankerne kan fremme modningen? Synes de er kommet sent i gang og har da bekymret tænkt på om frugterne kan nå at udvikles. Beder til varm og lang sensommer.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 21. august 2015 kl. 20.58

Der er (efter erfaringen) længe til vinter, så behandl planterne normalt.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 22. august 2015 kl. 18.40

Tak. Det vil jeg gøre. De udvikles med rekordfart her i varmen kan jeg se - en sjov og frodig grøntsag ( frugt?) at dyrke.

Nyt svar til emnet »Hokkaido squash«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hokkaido squash

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider