Skrevet af: Preben Mody, 22. oktober 2015 kl. 18.37
Jeg har fået en del Selvsåede stedmoder planter i et bed hvor de ikke skal være. Jer har derfor taget dem op og plantet dem i potter. Kan disse "nye" planter overvintre ude i disse potter eller skal jeg tage dem ind inden frosten kommer. Jeg ved godt de kam tåle lidt frost, men hvor meget ?
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 23. oktober 2015 kl. 8.29
grav potterne ned så kan du altid dække dem hvis det bliver frost af betydning
Skrevet af: K. Langgaard, 23. oktober 2015 kl. 10.31
Jeg har netop forsøgt at tage nogle ind i Potter, de har det ikke godt, trods vanding ser de visnende ud, dem der fik lov at blive ude har det fint, så jeg vil sætte dem nedgravet i potterne til foråret. Venlig hilsen K.l.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 24. oktober 2015 kl. 9.36
Gennem årene har jeg brugt tid og kræfter på selvsåede stedmoder. Altid med skiftende held- og aldrig som de planter man kan købe tidligt på året. Efter min mening kan det ikke betale sig at bøvle med selvsåede, som man ikke kender farven på.
De købte er man sikker på. Noget andet er at så dem selv og vide, hvilke farver man får. Men det skal være for glæden og fornøjelsens skyld man bøvler med det. Sidste år plantede jeg selvsåede ud og det var trods kraftige planter noget "dingleværk" da de blomstrede.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Selvsåede stedmoder