Skrevet af: Tine Horsum, 20. november 2015 kl. 19.38
Jeg faldt over nogen pakker med påskeliljer, som jeg havde glemt.
Kan de lægges nu? I krukker evt?
De fejler vist ikke noget, udover glemsomhed. :-((
Vi får ikke sne i morgen.
Mvh
Tine... der a a fik ryddet op...
Skrevet af: Henry G., 20. november 2015 kl. 20.23
Hej Tine det er ikke noget problem at lægge dine løg nu, det er dog bedst at gøre det i en frostfri periode, jeg hørte i går,at vi får op til 10 gr næste uge. Hilsen Henry G.
Skrevet af: Tine Horsum, 20. november 2015 kl. 21.05
Okay! Tak. :-)
(Jeg kan egentlig ikke fordrage at lægge løg. Men på poserne ser de o vidudensmukke ud så at købe løg- er som at købe slik. Bortset fra- løg ikke feder. Tværtimod!)
I et ugeblad har jeg lige læst at man kan lægge sine løg i hjerteform olign. For den man elsker! eg er nu ikke nået længere til end at kaste dem lidt tilfældigt op i luften og så lægge, hvor de lander. Det skulle se mere "naturligt" ud.
Tak for svaret!
Mvh
Tine- på tastaturet ikke har det så godt
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. november 2015 kl. 16.28
Jeg har stort set kunnet lægge løg på alle tidspunkter mellem oktober og januar, såfremt man kan komme i jorden og løgene ikke er indtørrede. De blomstrer selvfølgelig afhængig af læggetiden. Lagt i januar blomstrer som regel først i juni måned.
Jeg ved det, fordi jeg hidtil har benyttet mig af super tilbud på de løg, som ikke er blevet solgt. Desværre var der kun "forkerte" sorter og farver i tilbudskassen i år, så jeg har flottet mig og købt tulipaner lige efter mit ønske. De bliver først leveret i næste uge, og skal i jorden så snart den er frostfri i et par dage.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Er det forsent at lægge løg nu?