Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. marts 2016 kl. 9.28
Vores vores lysstofrør under overskabet i køkkenet er gået i stykker. Jeg har kigget på et nyt, og har fundet dette
www.greenline.dk/k/led-paerer/led-armatur/p/slim-led-underskabsarmatur
Da vi altid har dette lys tændt om aftenen, spørger jeg her, om jeg vil kunne stille nogle planter her i stedet for at de bliver stående i den nattemørke vindueskarm.
Kan planter få for meget lys?
Det er en speciel Petunia sort jeg vil dyrke.
Ingeborg
Skrevet af: Anders Spælling, 21. marts 2016 kl. 10.31
Planter kan godt få for meget lys. Tror de bliver stressede hvis de får mere end 18 timer i døgnet.
Lysstofrøret giver ikke planten lys på de bølgelængder den foretrækker, men det er bedre end ingenting.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 22. marts 2016 kl. 8.20
da farven på røret er varmhvid og på 3000 grader kelvin er den udmærket til planter - det svarer til dagslys først på formiddagen
Skrevet af: Morten Sørensen, 22. marts 2016 kl. 10.36
PS: Jeg har selv lige købt selv samme armaturer men altså til ca. halvpris mrperfect.dk/74-komplet-led-armatur : )
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. marts 2016 kl. 13.32
Hej Morten
Hvad der er sparet er tjent :-). Desværre var det vigtigt med en længde på ca. 50 cm og den kan jeg ikke finde i dit link.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Led underskabsarmatur til planter?