Skrevet af: John Pedersen, 23. marts 2016 kl. 19.58
er der nogen som har erfaring med at så dem.
nu har jeg snart brugt en hel pose frø, og ikke en har sat spirer endnu.
jeg har sat dem i såjord for 5 uger siden, og intet er sket.
eller skal jeg bare vente lidt endnu ?
Skrevet af: Henry G., 23. marts 2016 kl. 22.34
Hej John frøene skal sås i en dybde af 10-12 mm ved 15 gr. og spiringen foregår fra 3 uger til ca.2 måneder, frøene spirer meget uregelmæssig, skallen kan evnt. fjernes før såning, unge planter er "guf" for snegle. Hilsen Henry G.
Skrevet af: John Pedersen, 24. marts 2016 kl. 15.47
Tak for svaret Henry.
Skal jeg forstå det sådan at der er et frø inden i skallen og skal man være forsigtig når skallen fjernes ?
Kan det betaler sig at lægge det i vand inden man sår ?
Skrevet af: Henry G., 25. marts 2016 kl. 15.24
Hej John man skal altid være forsigtig med hvordan man håndterer frø, prøv at afskalle et enkelt frø først og lad det spire. Det er ikke altid godt at lægge frø i vand før såning, da det ofte rådner når varmen i jorden ikke er passende høj. Henry G.
Skrevet af: Karin Skovlund, 16. april 2016 kl. 16.04
Jeg forstår slet ikke denneher - iflg. Camilla Plum - nemme plante. Sidste år tog det flere uger inden der kom tegn på liv, og endda en meget lav spireprocent: 7 planter ud af en hel pose. Jeg var meget næn om planterne, ompottede dem, holdt dem fugtige o.sv. og alligevel gik de ud en efter en, til sidst havde jeg EN tilbage som jeg plantede ud i et højbed og håbede på at der her til foråret ville dukke en livskraftig lille plante op. Der er dukket andre vilde ukrudtsplanter op i samme højbed så jeg har svært ved at finde ud af om der er en Crambe Cordifolia (hvordan ser de små blade ud?) suk! Jeg har nu sået en ny omgang - indendørs og håber på bedre succes i år
Skrevet af: John Pedersen, 23. juni 2017 kl. 7.34
Formoder det er en staude, men kan den deles ?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Så Kæmpeslør – Crambe cordifolia