Forum

Mandeltræ uden blomstring i år?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gitte Bonde Andersen, 25. april 2016 kl. 11.29

Jeg købte et fersken mandeltræ medio juli 2014, det første forår var der mange blomster, men ikke i år ?

Træet vokser og ser fint ud med grønne blade.

På forhånd tak.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ayoe B. P., 25. april 2016 kl. 22.57

Jeg har ikke selv forstand på mandler, men har søgt lidt på det og fundet ud af, at det kan være lidt sart med frost/kulde.... så måske er det det der er gået galt i år?

Du kan evt. læse lidt om det her:
www.haveabc.dk/18/mandelfersken---prunus-amygdalo-persica

Mvh. Ayoe

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 25. april 2016 kl. 23.21

Er det i et træ som står i drivhus? Jeg har heller ingen mandel, men bladene på min fersken og abrikos er ikke sprunget ud. Til gengæld er de så småt begyndt at blomstre.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Bonde Andersen, 25. april 2016 kl. 23.59

Min træ står ikke i drivhus, men står i et hjørne i haven, hvor der både er læ og sol.

Jeg tog ud efterfølgende i dag, det sted, hvor jeg købte mandeltræet og fik den forklaring, at det skyldes det kolde forår og samtidig, at træet stadig er ungt.

Min genbo har et lignende mandeltræ, der er ca. 15 år gammelt og der er masser af blomster på.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 26. april 2016 kl. 21.50

Din genbos træ har vænnet sig langsomt til det danske klima.
Der er blomster på mit ferskentræ (og det står ikke i læ), men ingen blade endnu.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Bonde Andersen, 26. april 2016 kl. 23.59

Ja, et ungt træ er mere sårbart end et ældre træ.

Nyt svar til emnet »Mandeltræ uden blomstring i år?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Mandeltræ uden blomstring i år?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider