Forum

Podning af æbletræer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter S., 18. april 2017 kl. 10.22

Hej.
Jeg er gået i krig med at pode og har lige nogle spørgsmål omkring det.

1. Jeg har læst at man skal tage årsskud når man skal pode, men er det helt umuligt at bruge podekviste som ikke er årsskud, vil det overhovedet lykkes?

2. Hvornår ved man at podningen er lykkedes? hvor lang tid går der fra man har podet, til at knopperne begynder at vokse?

på forhånd tak.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 18. april 2017 kl. 19.22

Hej Peter
Synes du skullel prøve at læse på lektien - der findes allerede podekurser på siden - du skriver "podning" i søgefeltet, så får du måske svar på det meste af dine spørgsmål.
Du kan pode med flerårige grene, men resultatet bliver bedst, når du kan finde 1-års grene i tykkelse mindst 4 mm. Du kan være sikker på at podningen er i gang, når den har skudt de første par cm.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter S., 18. april 2017 kl. 21.21

Hej Boi.
Tak for svaret.
Jeg synes nu jeg har læst på lektien, både herinde men også på andre sites, men kan godt være jeg ikke har ledt godt nok. Synes bare jeg mangler et svar på et mere præcis tidspunkt for hvornår man kan forvente at se om det er lykkes, men det kan selvfølgelig også være svært at give, da der er forskel fra træ til træ. Men mange tak for hjælpen.

Nyt svar til emnet »Podning af æbletræer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Podning af æbletræer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider