Skrevet af: Mia Hansen, 19. maj 2017 kl. 16.26
Hejsa jeg har prøvet at plante mit eget citrontræ, den spirer rigtig flot og er ca 7-10 cm høj. så der er lige lidt vej endnu.
jeg ville høre om der er nogen der har nogle erfaringer ang dette.
jeg har plantet det lille korn i en potte, jeg er dog i tvivl om hvad jeg nu skal gøre ? skal jeg omplante den til en anden potte, og skal jeg bare lade den stå indenfor ?
på forhånd tak :)
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 19. maj 2017 kl. 17.10
Hej Mia
Tillykke med det lille citrontræ.
Du kan læse mere her www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/frugttraeer_og_buske/eksotiske/705.html eller bruge havenyts søgefunktion.
Der har gennem tiderne været adskillige tråde om citrus, citrontræer med en masse gode input også fra folk som har gjort det samme som du. God læselyst.
Skrevet af: Mia Hansen, 20. maj 2017 kl. 23.45
Hejsa tusind tak for svar, jeg har nu læst den igennem, men syntes ikke helt jeg er blevet kogere haha :)
jeg syntes jeg har prøvet at søge i søgefeltet, men uden held.. ved du hvor jeg kan finde de tråde her på havenyt? :)
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 21. maj 2017 kl. 9.48
For en kort bemærkning, hvorfor vil du plante den om? Der er masser af plads i potten.
Det eneste jeg kan komme på er, at der ikke er den rigtige jordblanding i potten?
Jeg bruger ca lige dele sand og jord, lidt omsat kompost og lidt mere halvt omsat kompost i bunden. Man kan også købe citrus jord.
Mit citrontræ kommer snart på sonmerophold i haven. Dvs sydvendt i læ. Det skal naturligvis ind igen når efteråret begynder, så står det vinteren over lyst og køligt.
De mange tråde finder du her: www.havenyt.dk/soeg/?q=citrus&g=forum
God fornøjelse.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Citrontræ