Forum

Kaktus

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Andersen, 25. august 2017 kl. 13.11

Hej
Jeg har købt mini kaktusser for 1-2 år siden og de trænger til at komme over i større kukker. Jeg har købt " så og kaktusjord". Men synes at det jord hurtig bliver tør dvs 2-3 dage efter man har vandet. Er det for forkerte jord jeg har købt?

Jeg har 2 forskellige kaktusser, de har rød og gult top på. Den røde skyder mange nye ud. Kan man forsigtig skære det af og plante det ned i noget jord.

Hvilket jord er bedst til " svigermor skrappe tunge"?

Mvh Mette

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Lundgaard, 25. august 2017 kl. 13.32

Hos mig trives Svigermors skarpe tunge i en blanding af jord fra plantesæk og almindelig jord fra haven.
Kaktusser sætter jeg i almindelig havejord.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. august 2017 kl. 15.44

Standard kaktus / sukkulent jord , potteplante jord blandet med alm, grus og leca ærter.
De 2 "kaktuser" med gul og rød top på , er noget cirkus agtigt noget , de gule og røde toppe er planter uden klorofyl og kan ikke leve uden de er podet på en normal kaktus , hvis du skærer den røde del af og sætter i jord dør den øjeblikkelig.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Andersen, 25. august 2017 kl. 20.23

Tak for jeres svar.

Svend, hvordan formeres den røde plante så? Hvis man ønsker nye?.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 26. august 2017 kl. 10.14

Som jeg tidligere har skrevet , så kan de her unaturlige skabninger ikke leve på egen rod da de mangler grønkorn (klorofyl) de kan kun leve podet på en rigtig kaktus , en rigtig kaktus samler ville nok ikke have sådanne vanskabninger stående som hører hjemme på et gøglermarked ligesom den skæggede dame.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 28. august 2017 kl. 9.19

tak svend for din sunde indstilling til det naturstridige

Nyt svar til emnet »Kaktus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kaktus

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider