Skrevet af: Mette Andersen, 25. august 2017 kl. 13.11
Hej
Jeg har købt mini kaktusser for 1-2 år siden og de trænger til at komme over i større kukker. Jeg har købt " så og kaktusjord". Men synes at det jord hurtig bliver tør dvs 2-3 dage efter man har vandet. Er det for forkerte jord jeg har købt?
Jeg har 2 forskellige kaktusser, de har rød og gult top på. Den røde skyder mange nye ud. Kan man forsigtig skære det af og plante det ned i noget jord.
Hvilket jord er bedst til " svigermor skrappe tunge"?
Mvh Mette
Skrevet af: Annette Lundgaard, 25. august 2017 kl. 13.32
Hos mig trives Svigermors skarpe tunge i en blanding af jord fra plantesæk og almindelig jord fra haven.
Kaktusser sætter jeg i almindelig havejord.
Skrevet af: Svend Høst, 25. august 2017 kl. 15.44
Standard kaktus / sukkulent jord , potteplante jord blandet med alm, grus og leca ærter.
De 2 "kaktuser" med gul og rød top på , er noget cirkus agtigt noget , de gule og røde toppe er planter uden klorofyl og kan ikke leve uden de er podet på en normal kaktus , hvis du skærer den røde del af og sætter i jord dør den øjeblikkelig.
Skrevet af: Mette Andersen, 25. august 2017 kl. 20.23
Tak for jeres svar.
Svend, hvordan formeres den røde plante så? Hvis man ønsker nye?.
Skrevet af: Svend Høst, 26. august 2017 kl. 10.14
Som jeg tidligere har skrevet , så kan de her unaturlige skabninger ikke leve på egen rod da de mangler grønkorn (klorofyl) de kan kun leve podet på en rigtig kaktus , en rigtig kaktus samler ville nok ikke have sådanne vanskabninger stående som hører hjemme på et gøglermarked ligesom den skæggede dame.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 28. august 2017 kl. 9.19
tak svend for din sunde indstilling til det naturstridige
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kaktus