Forum

Plastbuer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tove Sicko, 12. april 2005 kl. 10.12

Jeg er blevet ejer af plastbuer jeg har købt ved en gartner på sjælland, jeg syntes de er enorm gode,det jeg har prøvet med dem ennu, det gror hurtigere i plastbuerne. Jeg er spændt på hvordan jordbær vil fremmes hurtigt og være fri for fugle der stæler bær, kartofler har jeg også prøve på og såning af porre og kål. Har andre nogen erfaring med de plastbuer vil jeg da gerne høre fra jer. I kan se mine plastbuer på min hjemmeside www.urtehaven.webbyen.dk og hvor jeg har købt dem.

Hilsen Tove

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 13. april 2005 kl. 11.01

Jeg vil meget gerne se dine plastbuer, men kan ikke finde dem – hvor skal jeg lede?

Husk at du skal fjerne buerne over jordbærplanterne, når de blomstrer. Bierne skal jo kunne komme til at bestøve dem, ellers får du ingen jordbær.

Med venlig hilsen
Karna Maj

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tove Sicko, 13. april 2005 kl. 11.14

Hej karna

På min hjemmeside klikker du på kolonihaven 2005 og der er der en linkknap hvor der står buer. Og det med bestøvning, sjovt nok så kommer der bære selv om bierne ikke har været der, jeg har jordbærplanter i drivhuset og der er ingen bier.

Hilsen Tove

www.urtehaven.webbyen.dk

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 14. april 2005 kl. 8.32

Hej Tove
Nu har jeg fundet det – og linket til forhandleren. Jeg har også set reklamebillederne for drivtunnelen, Jeg kan godt have min tvivl om de blomstrende primula med snedække udenfor virkelig er resultatet af en dyrkning i praksis, og salathovedet ser ikke ud som om det har vokset sig stor på stedet. Men derfor kan buerne jo være fine at dyrke under i praksis.

Angående jordbærplanterne, så er drivhuset slet ikke et lukket system som disse plastoverdækninger. I drivhuset kan der godt komme insekter ind.

Det kan godt blive meget varmt derinde, med mindre der er et udluftningssystem. Jeg tror ikke planterne kan tåle varmen, når først solen bager fra maj af. Og jeg tror ikke, du kan have dem over, til der er bær – det vil måske også give for megen varme og fugtighed og dermed angreb af gråskimmel. Det kan være svært at styre klimaet i så lille et sluttet rumfang luft. Men du kan jo skrive lidt her på siden og fortælle om dine erfaringer, så vi alle kan blive klogere.

Mange hilsener
Karna Maj

Nyt svar til emnet »Plastbuer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Plastbuer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider