Skrevet af: Søren Duun, 1. maj 2018 kl. 21.39
Jeg har valgt at forsøge mig med at dyrke et citrontræ og har i den forbindelse prøvet at Google mig til nogle billige gødninger.
Mange steder anbefales specielle citrongødninger. Efter at have kigget dem nærmere kan jeg se at de er forskellige,
Men at man bl. a anbefaler gødninger med jern, zink og mangan. Dette er der også i eksempelvis i animix flydende organisk gødning, den til drivhus.
Kan man ikke bare bruge denne? Hvad bruger i?
Skrevet af: Lars Holt, 2. maj 2018 kl. 8.35
Jeg har ikke selv citrustræer, men efter din beskrivelse kræver de mange mikronæringsstoffer.
Det taler for at benytte forskellige typer gødning, og ikke kun det der er billigt og let at få fat i.
Hvis du blander tang i din kompost vil du tilføre den ekstra mikronæringsstoffer. Og tilsæt gerne forskellige typer dyregødning.
Skrevet af: Ayoe B. P., 2. maj 2018 kl. 10.42
Jeg mener nu at huske, at middelhavsplanter (dermed også citrustræer) ikke er alt for glade for for høje kvælstoftal, da de naturligt er tilpasset til lave koncentrationer. Jeg vil dog ikke ligge hovedet på blokken, om jeg husker korrekt. ;)
Skrevet af: Lars Holt, 2. maj 2018 kl. 11.25
Planter, der skal bære frugt, skal kun have halvt så meget kvælstof, som planter, der blot skal vokse, og det må vel også gælde citrustræer.
Skrevet af: Mogens; E., 2. maj 2018 kl. 21.34
Jeg har tidligere brugt Hornum Citrus gødning 4 - 1- 3.
Koncentratet ( en liter ) giver 200 liter færdig gødning, så der er så små mængder krudt i det vand, så det er spild af penge.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 2. maj 2018 kl. 21.51
Planter citron i en blanding af grus, jord og lidt kompost og halvt omsatte bøgeblade i bunden. Når det er slidt op, bruger jeg alm. pottegødning, i halv dosis.
Husk regnvand/kogt koldt vand og hold jorden til den sure side.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Citroner, hvilket gødning anbefales?…