Forum

Så sommerblomster nu?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 5. juni 2018 kl. 11.57

Jeg har modtaget en pose med flerårig frøblanding af vilde danske blomster fra giftfri-have. Kan de sås ud nu hvis der vandes godt - eller er det bedre at gemme dem til næste år? Har tilfældigvis et stykke bart jord der ville være passende.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 5. juni 2018 kl. 13.52

Var i nogenlunde samme situation for en lille uge siden. Således da mine sommerblomster. Blandede lidt køkken komplet med orm i jorden, vandede op og lagde et tyndt lag blade over for i det mindste at holde på lidt af fugten.
Det betragtede fru Solsort som en invitation. Hun rodede godt op i det hele, fordi ormene var let tilgængelige og hun kommer glad igen, hver gang jeg har vandet siden.
Om blomsterne kommer, aner jeg ikke, men fru Solsort er glad.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 5. juni 2018 kl. 13.53

Således = såede

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 5. juni 2018 kl. 17.22

god opskrift - og vil du ikke have arbejdet spoleret af solsortene, kan du ruller hønsetråd, fiberdug eller et gammelt dynebetræk hen over - det sidste kræver inspektion en gang eller to om ugen, så kimplanterne kan hjælpes på vej efter behov ved at løfte stoffet :)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 5. juni 2018 kl. 17.33

Læser det sådan at jeg godt kan så. Er bange for at en ret flyvsk og nysgerrig høne bliver et større problem end solsortene- men jeg kan hegne bedet ind og lave et tag af fiberdug og nødvendigt. Tak for svar.

Synes iøvrigt det er en rigtig god ting med sådan en frøblanding - med lidt held spreder blomsterne sig nok til andre dele af haven - og ellers kan man da samle nogle frø ind.

Nyt svar til emnet »Så sommerblomster nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Så sommerblomster nu?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider