Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. juni 2018 kl. 16.06
Jeg har for 5 år siden købt et eksemplar af denne plante. Desværre har jeg overhovedet ikke haft held med den. I øjeblikket har den to grene, dog med ansats til blomster.
Jeg har allerede flyttet den een gang, uden bedre held. Men den er da ikke gået ud.
Nu skal den på Wellness kur. Gerne i en stor krukke, hvor jeg kan pleje den godt. Gode råd efterlyses med hensyn til jord, plscering og vanding. Den bryder sig åbenbart ikke om lerjord.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 6. juni 2018 kl. 22.13
Jeg har nogle stykker rundt omkring: På lerjorden bliver den ranglet og løs i væksten. Men dem der står sandet trives fint og bliver ikke så uregerlig. Men det bliver sjældent en køn busk, men bærrene er fine.
Anne Marie
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. juni 2018 kl. 23.31
Tak Anne-Marie.
Jeg vil prøve med lidt sandet jord i min krukke. Når du skriver at det sjældent bliver en køn busk, har jeg måske forventet mig for meget. Det var også mest for bærrenes skyld jeg købte den. De er så flotte til dekorationer.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Callicarpa Bodinieri Profusion/glasbær