Forum

Peberfrugt hænger med bladene

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette R, 18. april 2005 kl. 12.58

Hej

Jeg pottede for et par uger siden to peberfrugtplanter om til større potter, som de gerne skulle blive i, inden de plantes ud i drivhuset i maj.

Planterne blev sået sidst i februar og er vokset eksemplarisk.

Men efter ompotningen kan ingen af de to planter tilsyneladende tåle den mindste sol. I hvert fald hænger de øverste blade gevaldig med næbbet og virker helt livløse, så snart de stilles i vindueskarmen.

Ompotningen foregik meget skånsomt og samtlige rødder er intakte, så jeg forstår ikke der skulle være et problem...

Hvad kan jeg gøre?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 19. maj 2005 kl. 22.26

Jeg har præcist det samme problem. Har en hel del peberfrugtplanter stående i vindueskarmene (både i øst- syd- og vestvinduer), og ved nogle af dem skal der kun direkte sol på planterne i kort tid, og så ser de ud som om, de ikke har fået vand i lang tid. Det hjælper at sætte noget gennemsigtigt plast foran planterne, når solen står lige på. Man kan også prøve at spraye bladene godt med vand for at køle dem lidt ned og gøre dem fugtigere. Ellers må du prøve at stille planterne lidt væk fra vindueskarmen – selv om de selvfølgelig stadigvæk skal have så meget lys som muligt. Du kan også stille en stor plante, som kan tåle sol, tæt op ad peberplanterne, så de bliver let skygget

Jo større planterne bliver, jo mere sol kan de tåle.

Jeg tror ikke, det skyldes ompotningen, at bladene hænger med næbbet.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Østergaard, 19. juli 2005 kl. 19.01

Hej.

Jeg har to peberfrugt blade som trives fint men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gøre for at få de grønne til at få en anden farve?

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten, 20. juli 2005 kl. 21.45

Når du har plantet om skal plantene ikke stå solen i ca.5–7 dage.(gælder stort sæt alle planter) så får rødderne tid til at fæste sig.

Kom dem så gradvis i mere sol pr dag.

Vand med en tynd gødningsblanding ved hver vanding

Nyt svar til emnet »Peberfrugt hænger med bladene«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Peberfrugt hænger med bladene

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider