Skrevet af: Ingeborg Hansen, 26. juni 2018 kl. 8.49
En lille rødbede trillede væk og blev ikke syltet. Hm.... i skraldespanden eller hvad?
For sjovs skyld satte jeg den i en vase, lagde min glasoasis i vasen og rødbeden ovenpå, så den kun lige kunne ane vandet nedenunder. Rødbeden fik først lidt top, så rødder og nu, efter flere måneder har den en lan top, som jeg måtte sno om sig selv og meget lange rødder. Selve knolden er frisk og hård endnu.
Snart får den blomster på den kringlede top.
Ingeborg
Skrevet af: Tine Horsum, 26. juni 2018 kl. 22.27
Det stunt har jeg lavet som barn med gulerødstoppe, løgtoppe og den slags. Det er meget sjovt og grønt om vinteren.
Hvad er glasoasis?
Mvh
Tine
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. juni 2018 kl. 0.01
Glasoasis eret levn fra gamle dage. Det er en glasinsats til en vase. Den er ca. 5 cm høj, rund og har huller til blomsterstilke. Jeg har arvet dem fra min oldemor.
Mon de findes i dag?
Ingeborg
Skrevet af: Willy N, 28. juni 2018 kl. 22.01
@Ingeborg.
Æhh... Hvorfor pokker er din vase så ren efter et par måneder. Vasker du den jævnligt eller kommer du noget i vandet?
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. juni 2018 kl. 7.38
Hej Villy N
Jeg har gjort vasen ren 2 gange. Der sætter sig lidt grøn/gult i bunden og en kalkrand i vandets højde. Men jeg kommer ikke noget i vandet. Rødbeden kan kun lige "lugte" vandet, sådan som den hviler på glasdimsen.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Rødbede for sjov