Forum

Autonvanding

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 10. juli 2018 kl. 17.51

Jeg har en altan i 1sals højde, og der er ca 20 Potter, jeg skal afsted en uge, og altanen står i direkte sol det meste Af dagen, derfor er jeg på jagt efter et selv vandings system.
Flasker i potterne er ikke en løsning, det har jeg prøvet. Men der findes et vælg af vand computere og dryp systemer. Hvad vil være godt, og tilsat få for penge der er tilsluttet vandhanen ?
Mvh Jens

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 10. juli 2018 kl. 18.22

En nabo kunne måske også være en mulighed

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. juli 2018 kl. 22.54

Jeg ville stille potterne i billige sorte spande med vand i bunden .... og i badeværelset, brusenichen. De skulle nok kunne klare 1 uge uden lys.
Jeg ville sldrig løbe an på en fast tilkoblet slange til et sted i lejligheden. (Kan næppe tro at det er tilladt.... tænk, hvis slangen blev utæt eller hoppede af. Det ville du nok ikke blive populær på.
Ingeborg

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofus Ryge Petersen, 10. juli 2018 kl. 22.56

Flyt potterne op i så store baljer som muligt, som du fylder 10-15 cm vand i. Så holder de et stykke tid, alt efter hvor store planter der er tale om selvfølgelig.

Det er risikabelt at sætte vandingsanlæg op på en terrasse. Du skal i hvert fald sikre dig at alle tilslutningen er 100% stabile, så du ikke pludseligt står med en vandskade. Jeg har een gang hældt adskillige kubikmeter vand ud i mit drivhus, fordi slangetilslutningen til vandingsanlægget røg sig en tur. De kostede ikke andet end vandets pris. Hvis det sker i forbindelse med en bygning, forestiller jeg mig at det kan gå meget værre.

Mvh Sofus

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 10. juli 2018 kl. 22.59

Jeg plejer at gøre det, Ingeborg foreslår, og det fungerer aldeles glimrende. Jeg har aldrig mistet planter på den måde. De er højest lidt slappe.

Mvh. Marie Louise

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. juli 2018 kl. 9.04

@Sofus
Der skrives ikke om en terasse, men en altan i 1. Sals højde, så den er svær at løse på altanen. Selvfølgelig kan man også sætte i vandbeholdere på altanen + skygge.
Men..... planterne kunne også drukne, hvis et regnskyl kan nå altanen. Spørgeren skriver ikke noget om inddækning, tag osv.
Med hensyn til pottestørrelsen på en altan, må man nok tænke på ferieperioder. Iøvrigt er der vel også grænser for, hvor mange kilo potter og planter + mennesker en altan er beregnet til?
Ingeborg

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 11. juli 2018 kl. 9.56

Langt de fleste planter kan klare sig uden vanding i en uge , enten flytter man potterne ind hvor der er skygge , eller så flytter man skyggen ud på altanen , hæng et par lagner op så de skygger for planterne...............hvis vi vidste hvilke planter det drejede sig om så ville det være noget lettere .................

Nyt svar til emnet »Autonvanding«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Autonvanding

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider