Forum

Anderledes græsplæne

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina Tarbensen, 24. april 2005 kl. 18.12

Jeg kan finde alle mulige svar på hvordan man udrydder alverdens planter i sin græspålæne – Hvad gør man hvis man gerne vil have dem? Vi bor inde midt i byen -har ca 6 x 6 m have og det meste er græs med 2 bede og en lille terrasse og vores drivhus (jo det er en smule klemt) fra vores vindue kan jeg se at vi er omgivet af astfalt og fliser bag 2,5 m høje murer så der kommer nok ikke lige nogle ukrudts eller blomster frø flyvende – Vi har i al fald næsten ingen ukrudt. Vi vil gerne have en plæne der ikke er så høj med blomster og forskellige græsarter/kløver. Kan man købe nogle blandinger eller er der andre muligheder?

Tina

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Winge Jensen, 25. april 2005 kl. 20.45

Hej Tina.

Ork ja. Man kan f.eks. både købe en engblomsterblanding med både enårige og stauder og en pose frø af jordforbedringsplanter m. bl.a. blod- og hvidkløver, som er flotte og gode for både synet, bierne og jorden. Prøv at opsøge en planteskole hvor de i reglen har netop de frø du leder efter.

det er en god ide at fjerne nogle græstørv hvis græsset er meget tæt. Ellers brug en håndkultivator og lav nogle store ridser på kryds og tværs i plænen. Vand og så frøene. God fornøjelse.

Venlig hilsen
Nina

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Tarbensen, 26. april 2005 kl. 9.01

Det vil jeg prøve :-D
Fandt en reklame på denne side – Den økologiske have og de havde en blanding med forskellige blomster – kløver og græs til 60 kr for en pose så det har jeg bestilt.

Tina

Nyt svar til emnet »Anderledes græsplæne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Anderledes græsplæne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider