Forum

LED lys til planter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Niels Pedersen, 9. september 2018 kl. 14.56

Jeg og en god ven laver forsøg med LED lys til plantevækst - og jeg er jo heldigvis ikke den eneste i landet, der gør det. Jeg har godt styr på LED lamper, lys- og farvebehov osv. og hvad der teknisk er godt og skidt. Så jeg efterlyser erfaringer fra brugere, der helt lavpraktisk har prøvet det af på planter.

Redigeret af administrator 10. september 2018 kl. 12.18. Link til specifik hjemmeside er fjernet af redaktionen.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 20. september 2018 kl. 9.20

Jeg dyrkede chili under LED lys gennem sidste vinter med fint resultat. Jeg havde kun to LED og tre planter, men jeg fik alligevel en fornuftig høst ud af det.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Pedersen, 3. november 2018 kl. 12.21

Hvilken type LED har du benyttet til chili? Varm hvid, kold hvid, wattstyrke?

Jeg har prøvet forskellig LED lys på karse (det er nemt og ikke mindst hurtigt at se resultatet) med en LED pære 4000 kelvin (kold hvid) holdt op mod RGB-lys, altså en pære med kun rødt og blåt lys. Jeg fik det bedste resultat med LED pæren kold hvid. RGB-pæren var på 7 watt og LED pæren med koldt hvidt lys var på 3 watt. Karsefrøene spirede en anelse hurtigere med RGB-lys men jeg fik bedre karseplanter (højere) med LED pæren med kold hvid.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Niels Pedersen, 3. november 2018 kl. 12.23

Det tog 4 dage fra såning til spiseklar plante.

Nyt svar til emnet »LED lys til planter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > LED lys til planter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider