Forum

Anis isop

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Trille Leerbech, 3. november 2018 kl. 16.44

Hvornår skal Anis Isop beskæres ? Efterår eller forår ?

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 3. november 2018 kl. 18.12

Vil du beskære den for at få blade til te.?

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trille Leerbech, 3. november 2018 kl. 18.54

Nej, det er primært en prydplante for mig, men jeg bruger da af den !!! Den blev pludselig en meter høj i år, så jeg blev lige i tvivl om, hvorvidt jeg skal "skære den ned" nu eller til foråret...

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofus Ryge Petersen, 3. november 2018 kl. 19.32

Visner den ikke ned om vinteren? Det syntes jeg da at mine gør. Så betyder det jo ikke rigtigt noget for planten, om du skærer den ned nu, eller fjerner de døde vinerstandere til foråret.

Jeg venter som regel til foråret med at fjerne alt det døde og visne. Der er frø og insekter i meget af det som kommer fuglene til gavn, og så er det altid rart at have noget at give sig til i det tidlige forår, hvor trangen til at komme i haven som regel vågner tidligere end haven selv.

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 3. november 2018 kl. 22.11

Som Sofus skriver, vil dyrelivet i din have få stor gavn af at du venter til foråret med beskæring af alle stauder mm

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. november 2018 kl. 22.22

Nogle år kan kraftige planter overleve vinteren, andre år bukker de under. Anisisop selvsår villigt hos mig, så jeg skærer de blomstrende aks af over en plastikpose for ikke at få tusindvis af nye planter. De selvsåede som overlever planter jeg om til passende steder. Planten er nogle steder opført som toårig på samme måde som f.eks. judaspenge og digitalis.
Ingeborg

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trille Leerbech, 3. november 2018 kl. 23.04

OKI -ser ud til at det bliver en forårsbeskæring - og tak for input -"problemet" er, at pragteksemplaret har slået sig ned foran vores indgangsdør, så det er fristende at kappe den nu,hvor den er lidt u-skøn, men den får lov til at stå til foråret, og så bliver den karseklippet ---er det ikke sådan ? Så har fugle o.a.glæde af de visne efterladenskaber....

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. november 2018 kl. 14.27

Hvis du har plads andre steder (med sol) kan du klippe et par frøstande af og drysse frøene der - nu :)

8 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Kerry Jefferson, 7. november 2018 kl. 3.58

Slettet af administrator 30. november 2018 kl. 9.13.

Nyt svar til emnet »Anis isop«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Anis isop

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider