Forum

Vindheks og spansk mos.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Solveig Kofoed, 16. januar 2019 kl. 14.37

Hvordan passer jeg disse planter?
Kan de tåle frost?
Hvordan trives de bedst i sol eller skygge, i potte eller i jorden?

Kan spansk mos gro ude året rundt i Danmark?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. januar 2019 kl. 18.21

Vindheks kan så vidt jeg kan Google mig til kun tåle lige til frysepunktet. Spansk mos skal dyrkes indendørs og dushes med vand engang i mellem. Det lever af luftens frie kvælstof og får sin næring heri gennem. Det er ikke lykkedes mig at holde liv i den, men hvis spidserne er grønne skulle der være liv. Held og lykke med dem.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. januar 2019 kl. 18.28

Jerico rosen bliver også kaldt vindheksen, men det er en indendørsplante og høre til ulvefods familien. Den du har høre til salturt familien, så de er ikke i familie med hinanden. Her er en tråd fra havenyt, hvor du kan finde mere viden. www.havenyt.dk/forum/dyrkningsmetoder/15864.html

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. januar 2019 kl. 18.33

Her kan du læse mere om spansk mos. Et godt sted at sætte den er ved et sted mod god varme og høj fugtighed, så hvis du har eg lysvenlig badeværelse er det nr et. Endelig ikke over en radiator, det slog mine ihjel.

denstoredanske.dk/Natur_og_milj%C3%B8/Botanik/Gr%C3%A6sordenen_(Poales)/spansk_mos

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. januar 2019 kl. 18.37

Rettelse.

Jeg fandt lige denne vigtige viden, som jeg endelig må give videre.

Det er Anne Marie fra Lønbæk plante skole, der skriver følgende:

Så fandt jeg den: Calocephalus brownii og den stammer fra Australiens tør-områder.
Den hører til evighedsblomsterne og har ikke noget som helst med vindhekse i USA at gøre.
Man har bare brugt det falske navn i salgsøjemed.
En gammel kone kan da blive stædig.
Hilsen
Anne Marie

Nyt svar til emnet »Vindheks og spansk mos.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vindheks og spansk mos.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider