Forum

Ikea grolys

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lasse Hansen, 22. januar 2019 kl. 17.17

Nogen erfaring med ikea vækstlys til en håndfuld planter (6-8) chiliplanter/krydderurter og lign., indtil der er mere dagslys?

Farvetemperatur: 4200 K
lysstrøm: 550 lm
Længde: 31.5 cm
Højde: 2 cm
Kabellængde: 2 m
Effekt: 10 W

Billede slettet af administrator onsdag, 23. januar 2019 kl. 8.29.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Heidi Kirk Nissen, 23. januar 2019 kl. 8.46

Jeg slettede billedet af hensyn til copyright, men I kan finde det ved at google "IKEA Växer".

Jeg har fået flere spørgsmål om plantelys her i januar, så der er mange, der meget gerne vil lære om den bedste farvetemperatur, lumen osv.

Emnet har også været oppe at vende flere gange i forummet gennem årene. Prøv at google "Plantelys" eller "Ledplantelys" i Havenyt.dks søgefelt, så kommer der en del gamle forums-tråde frem.

Venlige hilsner
Heidi
Redaktør

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 24. januar 2019 kl. 12.11

Om ikeas grolys kan erstatte det du efterlyser ved jeg intet om, men der er flere tråde på havenyt, der kan give dig et praj om hvad du skal bruge, som f. eks denne www.havenyt.dk/forum/drivhuset/6917.html

Anja, som nævnes i tråden havde gjort sig en masse erfaringer, ligesom Svend også har, men bare ikke lige på ikea grolys som du jo efterlyser.

Ellers vil jeg foreslå dig at prøve en og så vende tilbage, så vil andre vide mere. Jeg selv bruger ikke lys og ved derfor ikke hvad jeg går glip af :-)

Nyt svar til emnet »Ikea grolys«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Ikea grolys

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider