Forum

Podning

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lasse Nielsen, 12. februar 2019 kl. 17.43

Hejsa jeg har et japansk kirsebærtræ i min have, jeg holder maget af det i den korte periode det blomster, men rasten af året er det lidt kedeligt,, så jeg har gået og tænkt på om der er i familie med alm kirsebær træer?? Og hvis !! Om man så kunne pode på kirsebær på det,, så kunne man jo nyde blomsterne om foråret og spise bær sidst på sommeren 😊😊
Mvh lasse

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 12. februar 2019 kl. 18.37

De tilhører samme slægt (Prunus) så jeg gætter på det kan lade sig gøre. Har dog aldrig hørt om det. Du skal nok lige overveje om det bliver pænt med grene der har forskelligt farvede blomster.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 13. februar 2019 kl. 8.06

Det er en mulighed Lasse, men ... ikke tilrådeligt.
Min genbo har et træ magen til dit, hvor han har ladet grundstammen sætte et sideskud, der er vokset igennem den Japanske del. Det ser IKKE kønt ud. Hver for sig er de ok, men jeg vil nu hellere holde de 2 sorter adskilte.
Hvis du vælger, at plante et kirsebærtræ en andet sted, så husk at de kræver god plads.
Vælger du alligevel at ompode, så vent til midt i april. :)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Fabil Baron, 16. februar 2019 kl. 9.27

Slettet af administrator 17. februar 2019 kl. 21.11.

Nyt svar til emnet »Podning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Podning

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider