Forum

Citruskerner

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 11. marts 2019 kl. 23.25

Hej Alle!

Eftersom jeg er gået på en måde at spise mere frugt, så har jeg desværre fået hældt nogle kerner i en potte. De spirer nu lystgt. Men hvad, der spirer ved jeg nu ikke- udover det er citrus.

To af dem er udover kimblade, men de er små, og resten er kimblade. Jeg har trukket en pose over over potten- og vander med regnvand.

Så hvad gør man nu? For at planterne engang bliver til rigtige planter?
Skal de have kalkfrit vand? (Regnvand).

Det var ikke meningen, men en sukkulent var gået ud i potten, så de kerner jeg alligevel sad og spyttede ud- kunne jo sås i den potte. Jeg troede ikke de ville slå an!

Mvh
Tine

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 12. marts 2019 kl. 11.55

Jeg vander med regnvands og gøder med citrus gødninger. Regnvand er lig med kalk fattig vand og grunden til at den netop skal være kalk fattig er alt bl. a jern optages bedre.

Kalk fattig vand får jeg enten ved at indsamle regnvand, tilsætte en knivspids citronsyre pr liter postevand eller indsamle vand fra vores kondens tørretumbler. Du kan også bruge kogt vand fra kedlen, efter det er kølet ned til stuetemperatur.

Nyt svar til emnet »Citruskerner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Citruskerner

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider