Skrevet af: M. Raj, 24. marts 2019 kl. 23.17
så blev jeg også bruger her. vi har lige købt hus og have så i kommer til at se en del til mig herinde.
Jeg har lige plantet 250 stk barroda liguster hækplanter. ville så hører om der var nogen herinde som kunne fortælle mig hvor meget vand de skal have. er det bedste med en siveslange og hvor længe skal den kører. havde håbet at der ville komme mere regn men sådan gik det ikke helt.
Skrevet af: Svend Høst, 24. marts 2019 kl. 23.40
Ingen vanding , det drejer sig om at få planten til at udvikle et godt og stort rodnet , og det får liguster når de står tørt og må søge efter vand .
Skrevet af: M. Raj, 24. marts 2019 kl. 23.46
hold da op. så blev det da lige en smule lettere.
alle havesiderne på nettet siger ellers at en nyplantet hæk skal have masser af vand hvis den sættes i jorden i foråret. derfor tænkte jeg nemlig at jeg skulle ud hver dag og vande
Skrevet af: Henry G., 25. marts 2019 kl. 10.03
Hej M.R. jeg håber du har givet dine Liguster planter en god omgang vand efter du har plantet dem, når man køber barrodsplanter er rødderne ikke beskyttet mod udtørring fra planteskolen, derfor er det altid en fordel at sætte dem i vand indtil de skal plantes, eller sæt dem i fugtig jord. Når plantningen er sket skal planterne vandes godt til for at fjerne eventuelle luftlommer i jorden, (rødder kan ikke lide luftlommer)indtil bladene er fuldt udviklede skal der vandes måske 1x ugentlig. Henry G.
Skrevet af: Svend Høst, 25. marts 2019 kl. 10.18
Jorden er drivvåd her i foråret vi har fået rekord mængder nedbør her i marts 3-5 gange det normale , så spring vandingen over ellers rådner planterne og kommer ikke i gang med at vokse.
Skrevet af: M. Raj, 25. marts 2019 kl. 10.59
de første 200 planter blev plantet med det samme og har fået vand. de resterende blev plantet 3 dage efter. de blev holdt fugtige ved at jeg rullede den godt ind i en presenning og vandede dem inden. de var godt fugtige da jeg plantede dem.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vanding af nyplantet hæk