Skrevet af: Eigil Hansen, 26. april 2019 kl. 8.42
Jeg har en plantekasse, hvor jeg har lavet låg til, og nu er der selvsåede småplanter i den, massevis. Kan nogen se hvad det er for nogen om der er petunia imellem, eller det er ukrudt alt sammen.
Sidste år var der mange petunia forskellige i kassen og nogle andre sommer blomster jeg ikke kender navnet på.
Kender i dem på bladene ??? eller skal jeg vælte det gamle indhold ud.
Skrevet af: Doris Møller, 26. april 2019 kl. 9.00
Hej Eigil Hansen
Jeg synes, at jeg kan genkende stedmoderblomst, f.eks. den plante, der står lidt ”sydøst” for den lyse knold, der er i venstre side af billedet midtpå.
Men jeg er sikker på, at der er andre, der ved mere.
M.v.h.
Doris Møller
Skrevet af: Eigil Hansen, 26. april 2019 kl. 9.50
Du har måske ret der var også stedmoder blomster i kassen. Mange tak for interessen.
Skrevet af: Doris Møller, 26. april 2019 kl. 10.17
Jeg har aldrig hørt eller set, at petunia kan "så sig selv". Det er vores vinter trods alt for kold til, selv om vi har haft en mild vinter.
M.v.h.
Doris Møller
Skrevet af: Eigil Hansen, 26. april 2019 kl. 12.46
Okay Doris, så må det jo være nogle af de andre der var i kassen, jeg syntes heller ikke det kan være ukrudt, den var total dækket af blomster sidste år, helt hen i efteråret uden krudt mellem og under.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kender nogen disse små blomster.