Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. maj 2019 kl. 14.29
I dag forærede jeg mig en 2 m høj kornet plante af ovennævnte slags. Jeg vidste præcis, hvor den skulle plantes, men er nu kommet i tvivl om den vil få nok sol på den placering. Bedet ligger mod syd, men får skygge af høje træer bagved. Ikke tæt skygge, men “flimrende”.
Derfor har jeg tænkt mig at lade planten stå i potten et par uger, indtil jeg finder den rette placering. Jeg har i forvejen en Cornus Cousa Satomi (samme i pink) i et østvendt bed og det har det rigtig godt der.
Nu er planteskolens 15 l potte jo ikke ret stor til så høj en plante, så spørgsmålet er, hvor længe jeg kan forsvare at have den i potten inden udplantning?
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. maj 2019 kl. 14.41
Måske er potten også 20 l. Men planten er høj og slank “tragtformet” står der på mærkaten. Produktionstiden 5 år.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 25. maj 2019 kl. 14.45
Og nu fk jeg sendt et liggende billede, fordi det er taget i højformat. Bær over med mig, hvis det ikke lykkedes at rotere det.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Cornus Kousa China Girl – i potte?