Forum

Aronia (surbær) under høje træer?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. juni 2019 kl. 16.04

Jeg vil gerne plante nogle halvhøje buske under høje træer, så de danner et buskads. Er Aronia velegnet? Hvis ja, vil jeg lave stiklinger nu. Hvor klipper jeg stiklingerne?
Ingeborg

1 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 4. juni 2019 kl. 17.06

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. juni 2019 kl. 22.36

Tak for svaret. Jeg tror at jeg gør bedre i at satse på fjeldribes. De kan bedre danne krat end Aronia. Jeg tænkte på aronia for bærrenes og høstfarvernes skyld. Du har ret i at jeg skal købe barrodsplanter planter. En gang imellem glemmer jeg at jeg har lovet mig selv at gøre alting på nemmeste måde.
Ingeborg

3 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 4. juni 2019 kl. 23.11

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. juni 2019 kl. 8.36

Tak for oplysningen, som jeg håber at andre kan bruge.

Mit æbletræ er beskåret totalt, så jeg får ingen æbler mange år frem. Jeg må fremover nøjes med syltetøj fra de brombær, der vokser vildt. Er også fint i min plan om nedskæring af aktiviteter..... bortset fra kartofler i spande, krydderurter og forhåbentlig kålrabi, er der ikke ret meget spiseligt i min have. Jeg satser på at gøre haven så lidt arbejdskrævende som muligt for at bo i huset så længe som muligt og eventuelt med købt hjælp og det må planlægges. Det er jo ikke alt man kan bestille havehjælp til.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Aronia (surbær) under høje træer?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Aronia (surbær) under høje træer?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider