Forum

Ny med hindbær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Maria Rodriguez, 16. juli 2019 kl. 7.29

Hej
Jeg købte nogle hindbærplanter sidste år af en tidligere selv pluk sted så jeg ved ikke hvilken type de er.
Jeg har skæret dem tidlig i forår (vidste ikke at jeg skule skære dem efter hindbær tid) men det ser ud som det er i de skæret skud at hindbær er kommet i år... Og skud ser meget tørt (Jeg tænkt faktisk at de var døde indtil jeg så de havde hindbær)
Der er en masse ny grønne skud men der er ikke noget bær der

Hvad skal jeg gøre...Skal jeg skære de skud hvor det har været hindbær når sæson er slut eller skal de bare blive

Er der noget galt i de skud med hindbær.. mangler de vand

Jeg skulle også sige at jeg skal flytte planter når sæson er slut.

Mange tak for hjælpen
Mvh,
En ny haveejer uden erfaring, Maria.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 16. juli 2019 kl. 9.35

Det er almindelige sommerhindbær. De skud, der bærer frugt bruger al deres energi på at five hindbær. De dør og skal fjernes efter høst.
De friske grønne skud uden bær er dem, der skal bære hindbær til næste år, så dem skal du værne om.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 16. juli 2019 kl. 9.51

Selvom der er kommet regn i år, er alting meget tørt alligevel, så du bør nok overveje at vande finde hindbær.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 16. juli 2019 kl. 9.51

Selvom der er kommet regn i år, er alting meget tørt alligevel, så du bør nok overveje at vande finde hindbær.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 16. juli 2019 kl. 13.50

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 18. juli 2019 kl. 17.24

De skal ikke have "masser" af gødning. For meget kvælstof forurener, øger plantevæksten og modvirker frugtdannelsen!
De skal have tilpas med gødning. Og det skal helst være humusdannende, så jorden bliver mere levende, end den er nu.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 18. juli 2019 kl. 17.55

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Ny med hindbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Ny med hindbær

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider