Skrevet af: Mogens; E., 4. august 2019 kl. 22.05
Ingeborg.
Du ved en hel del om Annabelle.
Jeg har en stor flot kridhvid stående i ren spagnum.
Vil den skifte farve i blomsterne når den bliver flyttet til alm. jord. Mange andre hortensiaer skifter jo kulør ved sur/basisk jord, men jeg kan ikke se på facebook, om Annabelle gør det.
Blomsterne vælter let ved regn. Hvordan binder du dem op.
Skrevet af: K. Andersen, 4. august 2019 kl. 22.21
De hvide sorter forbliver altid hvide! 👍🏼
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. august 2019 kl. 22.23
@Mogens E.
Nej, de skifter ikke farve, dog fra lime til kridhvid. Ja, hovederne er alt for tunge når de er våde, fordi blomsterne sidder på et-årige stilke, når disse stilke sjældent at blive særligt stabile, jeg har sat en bambuspinde ved hvert hovede og har sat sådan en orkideklemme til at holde dem, klemmen sætter jeg lige under hovedet. Jeg bruger egne friske bambuspinde, for et par år siden prøvede jeg at få mindre hoveder ved at beskære planten een gang til, men det blev ikke anderledes, kun senere blomstring,
Jeg ved ikke om man kunne snuppe lidt af “sideskærmene” på den unge bloms før den var færdig udviklet.
Næste år får jeg endnu flere Anna Bell og så vil jeg flotte mig med stativer som dem jeg har købt til mine Sct.Hansurt. De er forneden svejst på en ring. Jeg satte stativerne ned i krukken inden planterne begyndte at vokse, de har overstået flere skybrud uden at vælte, stativerne fås i 1,20 - 1,50 - og 180 cm højde hos dem, der fixer alt. :-)
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. august 2019 kl. 22.37
Jeg glemte at svare på jordforholdene. Mine står i ganske almindelig forbedret lerjord= almindelig havejord og dem jeg har dyrket som stiklinger i spande står i plantesækkejord og der er altid vand i underskålen,
Ingeborg
Skrevet af: Mogens; E., 5. august 2019 kl. 20.29
Tak for hjælpen og fine fotos, Ingeborg.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hortensia Annabelle.