Forum

Champignon i græsplænen.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. august 2019 kl. 13.56

Jeg gætter på at jeg har fået noget mycelie med i de plantesække, som jeg blandede med sand og kompost til min græsplæne.
Jeg mener at det er "rigtige" champignon og kunne da godt tænke mig flere. De er skudt op fra den ene dag til den anden og har mange andre svampe af forskellig art omkring sig.
Vil man kunne avle champignon på græsplænen under de rigtige betingelser?
Jeg husker at vi for mange år siden camperede på Årø og der var der masser af champignons på pladsen.
Ingeborg

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 14. august 2019 kl. 15.05

Hvilken champignon er den "rigtige" champignon?

Her gror der flere forskellige champignon i græsplænen, i hønsegården og i grøftekanten. Desværre er flere af dem karbol-champignon, som vi ikke spiser pga. indhold af cadmium.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. august 2019 kl. 16.14

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chris J., 14. august 2019 kl. 21.13

@ Ingeborg, lugter de grimt (af karbol)? Det er afgørende.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke Dyrst, 15. august 2019 kl. 8.36

Min erfaring med champignons i en græsplæne, er den samme som din Ingeborg. De dukker pludselig op i august, gerne efter et heftigt regnskyl.
Umiddelbart tror jeg ikke, at det er muligt, at få dem til at komme i en længere periode.

Vedr karbolchampigns er der ganske tydelige kendetegn på disse www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=5447

Nyt svar til emnet »Champignon i græsplænen.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Champignon i græsplænen.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider